top of page
פוסטים אחרונים

פרק י' - אומנות ההפקה

נראה לי ששיא ההתקף חלף. המדדים מראים שיש יותר תיאבון, תזונה, שעות שינה, פחות פרצי בכי או זעם. חלימת האירוע דרך עיני מפיק עצומות, תסריט בעיות ופינוי המבוך לפתרונן ביום האירוע חשפו אותי למצב. היו ימים שלולא החזקתי מעצמי כזה מותג בריאות משגשג כבר הייתי מוותר. הכתיבה הרציפה, מענגת כשלעצמה, ללא אפשרות למצוא שלווה לעבודת עריכה מינימאלית יצרה לחץ שעוד יותר הגביר את תסמיני ההתקף, דיבור מהיר מלווה בשמיטת משפטים באורח קיצוני מהרגיל. ולא שברגיל אני שיא הבהירות.

קורא את עשרים אלף מיל מתחת למים. האונייה סופגת חבטה אדירה ופרופ' פייר ארונקס נזרק מעל המעקה. קונסי, משרתו הנאמן, קופץ אחריו למים. ארונקס מעיד על עצמו שהוא שחיין טוב אך לא רב- אמן כאדגר אלן פו או ביירון. מווקווק; מסתבר שפו, שחה למרחקים ארוכים לפני שהציף עצמו באלכוהול. לביירון מעניקה הויקפדיה קרדיט על המצאת מושג המשחה הפתוח בזכות חציית הדרדנלים בשחייה בשנת 1810. הגעתי למועדון גלישה וסיכמתי עם יוסי שהוא יילמד את עידו לשחות בים. יומיים קודם נוכחתי לדעת שהנער, למרות תעודות השחייה יודע רק לשחות בבריכה. מה שאומר שבמצב שלו, לו ייקרא לעזור לטובע, יש מצב שהוא נשאר במים. החוף המערבי של תל-אביב לא מסוכן אך מנקז אליו את האוכלוסייה הערבית שמרביתם לא יודעים לשחות ונכנסים לים עם בגדים. קונסי, העוזר הנאמן, גוזר לפרופ' ארונקס את בגדיו. צפויה להם שחיה ארוכה לכיוון האונייה בתקווה לסירת הצלה. כשנזכר ארונקס במה שעבר עליו בשחיית הלילה אל תוך הגוש האפל הוא מודה שבגלל קונסי, עוזרו האדיש והיעיל אף לו רצה ל"התייאש" (מירכאות במקור) לא היה מסוגל. נפשו של קונסי לא ידעה ייאוש או חרדה ומוחו - מיון ותודעת שירות לאדונו. בשעת הסכנה, יצר החיים של קונסי, הדדי לארונקס, לקח שליטה, מילא את החלל והחיה כוחותיהם.

יזמות היא שחייה באפילה כבידה. יזם שלא שומר על כללי אומנות ההפקה יילחץ, יסכן שלא לצורך את המוצר שהוא מפיק ונידון לכישלון במדד ההמשכיות. עכשיו, שמונה ימים

לפני ההפקה, מתחיל שלב הבהירות. אנא התאזרו בסבלנות, האירוע קורא מעצמו

ארכיון
Follow me
  • SoundCloud Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Google+ Basic Square
  • Tumblr App Icon
  • Blogger App Icon
  • Pinterest App Icon
bottom of page