top of page
פוסטים אחרונים

סופשנחת

אביתר בנאי פותח את שישי מוסדי. יומנים נשרפים אני יודע לאן אני ממשיך מכאן. תל-אביב דרך חומוס בכפר קרע. יוצא מפארק ביוספרי רמת מנשה בבוקר שלאחר לילו הראשון של מעגל המעגלים, מותג העל שמאחד את מעגלי השמחה, שלווה, דבקות ושורשים. מותג הבריאות ומותג החיים הטובים שלי נתנו חסות, לקחתי את הדיג’, השארתי את רובין לשמור (ביקשו לא להביא כלבים) והגעתי בלילה לאחר אימון ערב. דוד ופביאן באמון זוגות עשו אותי שלו. ארבע שעות נשיפה רצופה, שעתיים שינה, סלפי מתחייב ואני נוסע בזהירות של עירוני שנורא רוצה לעזור למכונית לנסוע בשביל לא סלול.

אביתר בנאי - אותיות פורחות באויר

בחצות נותרו שני מעגלי שירה פעילים. בחרתי להישאר בראשון שהגעתי אליו. התיישבתי נגד הרוח. בשקלול אפשרויות נדלניות בקו האש זאת היתה הבררה הנוחה. אחד מהמוזרים הוסיף למדורה חציר ותוך שעה היה לי ריח מעושן. שני נגני גיטארה, שני מתופפים ומתופפת החיו את המעגל . הצטרפתי אליהם עם הפררררררררררררררר שלי. המתופפת שלידי שואלת אותי על הדיג’, ואז מסתבר שהיא בכלל תוקעת בשופר ושיש לה שופר בן 14 שנה ועוד שופר שנעלם! לאחר תפילה בכותל. נעלם מלשון התמסמס לאוויר מרוב קדושה לא שמישהו ממתנגדי נשים תוקעות בשופר בכותל העלים אותו. וואוו. אני בפאקן חברה טובה. ואז היא מוציאה את השופר בן ה-14, מרשים. לתקוע, היא שואלת אותי. אותי? אני רק אורח בקושי עושה דיג’, בטח , לכי על זה, אחותי, יאללה נעיר את היער.

אפריקה שלי - גלעד כהנא

פוגש חבר בתפר שבו המעגל צריך להחליט מה לעשות בלי להחליט. הכוח נמצא במעגל השני ויש עוד שעה ורבע לאור. מדברים על חבר משותף, שהפגיש ביננו לפני עשרים שנה וזרק את שנינו מהדרך שלו. שיחתנו מופסקת על ידי בחור שמבקש רשות לשיר הראשון שהוא כתב בחייו. קדימה. הוא מקבל גיטארה, פורט מספר אקורדים ומלווה לעצמו הקדמה שבה הוא מספר לנו שלפני ארבעה הוא קפץ ממצב אמונה לידיעה. ושכבר ארבעה חודשים נשאר במצב הזה. יותר זמן מאי פעם (ולהבדיל מהקצרים, אחרי רטריט כזה או אחר שכולנו מכירים.כולנו הכרנו) הוא ביקש לשיר ליום הולדתו ה-38 פעמיים 19 ופעם ב-19 שנים קורית התאמה בין תאריך עברי ללועזי ועוד עוד איזה משתנה ששכחתי.

הוא אכן נמרץ וזוכה לתשואות. אחר כך מתפזר המעגל, שאפשר לסווגו כמיקס שלווה-שמחה-דבקות וחובר למעגל שורשים, השורשים שלנו, פיוטים ושירה מקודשת מהמקורות, חיבור לאדמה ומעגלי תופים

מוצ"ש :

חמישה זורעים בשמחה, אני יונק יחיד ויש לי לצפייה את “כל הקניבלים המעודנים ויפים”. דמותו של צ’אד ביקסבי, חצוצרן מיוסר ומפונק, מבוססת על צ’אט בייקר. כך מציינת הטריוויה בערוץ בייקר והוויקי מאשרת . סרט ראשון של נטלי ווד ורוברט וגנר כזוג, עוד טריוויה מצוינת. פס-קול מרגש, קטעי סולו שירה וחצוצרה בונים מלודרמה של סוף שנות ה-50, כשהג’אז נדחק ממועדון הריקודים למועדוני הופעות פחות נגישים לקהל הרחב ועם מרכיב חזק של אמנות ושל תפיסת נגן הג'אז את עצמו כאמן יוצר.ביו-טיוב המבחר מוגבל. לא צריך להבין איטלקית

ארכיון
Follow me
  • SoundCloud Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Google+ Basic Square
  • Tumblr App Icon
  • Blogger App Icon
  • Pinterest App Icon
bottom of page